Home is where the heart is - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Ellen Wit - WaarBenJij.nu Home is where the heart is - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Ellen Wit - WaarBenJij.nu

Home is where the heart is

Door: Ellen de Wit

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, New Romney

Thuis dat is waar je hart woont en mijn familie woont in mijn hart.

Na weer een lange week werken, was het eindelijk zover; MIJN FAMILIE KWAM NAAR NEW ROMNEY!! Vrijdag ochtend kon ik eerst heerlijk uitslapen - en op de momenten dat je KAN uitslapen, lukt het niet- en daarna heb ik rustig mijn kamer schoongemaakt en wat boodschapjes gedaan. De tijd ging enorm langzaam voorbij en ik bleef maar klusjes doen om mezelf bezig te houden; wassen, vegen, wandelen... noem het maar op. Rond een uur of 5 stond ik stik zenuwachtig te wachten voor de deur van mijn huis. Ik keek naar de onrustige zee en was blij dat mijn familie heelhuids de overkant had gehaald. In de verte zag ik de grote blauwe auto van mijn ouders aankomen en ik moest spontaan huilen. Wat ontzettend fijn om ze weer te zien zeg, om weer even te knuffelen en om weer even te voelen bij wie je hoort en wie er van je houdt. Ook nu ik dit schrijf krijg ik weer tranen in mijn ogen, slik. Mijn zus was anders gereden en dus kwam haar gezinnetje ietsjes later bij mijn huis aan, maar ook dit voelde heel fijn.. eindelijk mijn neefjes weer in mijn armen! <3 Zij zijn het belangrijkste van de hele wereld en wat had ik ze ontzettend gemist.

Na even te hebben bijgekletst heb ik het hele huis maar even laten zien. Een rondleiding door Foreshore is best ingewikkeld, want het is net een doolhof; het doet me aan dat TV programma denken 'Het huis Anubis' alleen dan 20 keer zo groot. Mijn ouders hadden al mijn spullen van mijn eigen kamer meegenomen in de auto, inclusief mijn fiets en mijn eigen matras, kussen en dekbed. Je wilt niet weten hoe ontzettend blij ik hiermee ben. Het inrichten van mijn kledingkast was echter wel een beetje lastig. AL mijn kleding uit Almere, was nu ineens in mijn kleine Engelse kamertje gepropt ! Gelukkig is nu alles opgelost ( ik heb een nieuwe kast erbij gekregen, haha!) en is alles netjes opgeruimd. Gelukkig zal ik ook niet verhongeren, aangezien ik een mega voorraad aan Nederlands eten in mijn kamertje heb staan.. EINDELIJK weer ijsthee met prik ! Eigenlijk was ik blij met alles wat uit Nederland kwam op dat moment. Mijn huisgenoten vonden het alleen wel een beetje gek, aangezien mijn kamer nu op een paleisje lijkt, in plaats van op een scene uit een horrorfilm.

De eerste dag met mijn familie, zijn we naar Folkestone gegaan, even lekker geshopt in de Primark en de hele dag met mijn neefjes geknuffeld. Ramon is trouwens echt een stoere jongen, want ook hij heeft gewoon die uil geaaid! Het is heel leuk om Engeland te laten zien aan mijn zus, omdat ze er nog nooit is geweest. Het is wel heel erg wennen om in de auto te zitten in Engeland, omdat ze hier aan 'de verkeerde kant' rijden. Steeds als er een auto aankomt, heb je het gevoel dat hij zo bij je op je schoot kruipt.. Na een dagje winkelen en boodschappen doen, gingen we weer terug naar Littlestone, waar we besloten om uit eten te gaan in een Indisch restaurantje, wat heeel smerig bleek te zijn en met onwijs slijmerig en vervelend personeel; weet ik dat ook weer! Na het eten werd ik weer terug gebracht naar Foreshore en daar had ik karaoke avond. De karaoke avond was echt heel erg hilarisch. Mensen gaan van zingen naar schreeuwen en voor je het weet zingt de hele kamer mee met Barbie Girl van Aqua ; Heerlijk! Zondag was heel leuk. Theodora ging samen met mij en mijn familie mee naar Canterbury om cultuur op te snuiven en om te shoppen. De winkels daar zijn fantastisch. Het is een super oud dorpje, met scheve huisjes en veel houten balken, maar er is ook een grote winkelstraat vol met dure en bekende winkels! Perfect gewoon!! Ik vond het ook heel leuk dat Theodora nu mijn neefjes leerde kennen en het was grappig om de hele dag in het Engels te praten met mijn familie erbij. Ik heb ontzettend leuke dingen gekocht in de H&M en ook een leuk bordje met ''Welcome'' voor op de deur van mijn ''Paleis''. In de avond kwam mijn familie mee naar mijn huis. We gingen eerst het stukje lopen naar het kantoor, waar ik ze heb rondgeleid en heb laten zien waar ik werk. Het is echt leuk om te laten zien waar je de hele dag bent en natuurlijk om te laten zien met wie je hier omgaat! Eenmaal terug in Foreshore ging mijn mams, samen met mijn zus, koken voor een groot deel van mijn huisgenoten en een paar vrienden uit het andere huis. IEDEREEN was aan het genieten van de chili con carne en van mijn neefjes. Alle mensen hier waren aan het spelen en knuffelen met mijn schatjes, echt zo fijn !

Maandag was mijn pappa een Abraham geworden. 50 Jaar alweer! Ect heel bijzonder om dit te kunnen vieren met ze allen en dat nog wel in New Romney, wie had dat ook gedacht! We zijn naar een plekje gereden, genaamd 'Hastings'. Hier schijnt een film te zijn opgenomen, maar ik heb die zelf niet gezien, dus voor mij was het een gewoon dorpje. Ook hier waren een aantal leuke winkels, waar ik een tof Engels hoedje heb gekocht ! Er waren ook veel speelhallen en dit vond Ramon natuurlijk helemaal geweldig! Ik denk dat ik hier zeker nog eens heenga met de internship mensen, want die vinden die spelletjes ook wel leuk. We hebben ook nog warme chocolademelk gedronken en aan het strand vogels gevoerd en toen zijn we, als verassing, naar het Ship hotel gegaan. Mijn pa wist helemaal van niets, maar ik had al lang mijn vrienden opgetrommeld om iets te komen drinken op zijn verjaardag. We zaten heel rustig te praten en ineens kwamen mijn vrienden binnen, zingend en met handen vol ballonnen.. HOE TOF ! Mijn pa kreeg cadeautjes en een mooie kaart en we hebben nog lekker knoflook brood en drinken genomen en we hebben de interns Nederlands proberen te leren, wat echt hilarisch klinkt. Serieus ik ben echt gek op die mensen hier, wat een top vrienden!! Aan het einde van de avond nam ik weer afscheid van mijn familie en ging ik naar het afscheidsfeestje van Claudia, een meisje dat hier ook stage liep.

Dinsdag was helemaal geweldig. Ik ben met mijn familie naar LONDEN geweest! Jaja, een heel avontuur, want we moesten met de trein en met de underground en dit met een tweepersoons kinderwagen... JA! Maar het is ons gelukt. Ook hier was fam. Schuiteman nog nooit geweest en dus liet ik alle bekende dingen in het centrum van Londen maar even zien. Het was wel bijzonder, want ik heb de premier van Engeland gezien, die hield een toespraak ! In Hydepark liepen wilde eekhoorntjes en ik was zo dichtbij 1 van die beestjes, dat ik super mooie foto's heb kunnen maken. Ramon vond het geweldig! Het was super om met Ramon en Dion in Londen te zijn, want EN het is mijn lievelingsstad EN het zijn mijn neefjes... snapje? :) In de M&M world heb ik nog een leuke pyjama gekocht met 'IRRESISTABLE' erop, want tja... chocolade is toch ook onweerstaanbaar ;) Er waren ook mensen bezig om een premiere op te zetten in Picadilly Circus, dit was voor de film THOR. Echt tof om te zien. In de avond zijn we weer teruggegaan met de trein en eenmaal weer in Hythe, ben ik gaan eten bij mijn familie in het hotel.. Waarna het grote afscheid plaatsvond. Dikke tranen, want ik ga mijn neefjes dus niet meer zien voor het nieuwe jaar ... AUW.. slik en mijn hemel wat doet dat pijn. Nu weer..

Woensdag heb ik gewerkt, maar met een hoofd alsof ik een kater had. Gelukkig was mijn outfit zo fantastisch, dat iedereen de hele dag complimentjes aan me gaf en dat maakte me toch wel weer blij.. en het feit dat ik niet meer zo ver hoef te lopen, nu ik mijn stalen rosje voor de deur heb staan helpt ook wel mee. Woensdag ben ik trouwens gepromoveerd tot EVENT MANAGER... dat wil zeggen dat ik de feestjes mag organiseren en regelen... hoe leuk ! Dus ik hoef nu niet meer ASDA te doen! Me happy! In de avond heb ik een enge horrorfilm gekeken met een aantal mensen en ik heb daarna amper geslapen.. net wat ik nodig had :)
Vandaag kreeg ik weer een hoop complimenten over mijn outfit, ik weet niet hoeveel leuke combinaties ik nog kan maken met de kleding die in mijn kast hangt, maar ik kan hier wel aan wennen :) Ik heb vandaag ook mijn eerste applicant die ook echt naar de internship toe komt, EINDELIJK! Ook moest ik vandaag de tea break regelen. Ik heb een enorme hoeveelheid aan toast gemaakt met sla en komkommer en tomaat ( en ik lust dat dus zelf allemaal niet he!) en een heerlijk toetje van monchou, vruchtjes en cereal - ik kom dus gewoon niet op het Nederlandse woord - en de mensen hebben niet gegeten maar gevreten.. Trots :) De mensen vroegen ook om het recept van dat toetje, maar ik weet het niet echt meer, ik heb er maar wat ingekwakt ! hahaha! Na het opruimen van de rotzooi, ben ik nasi gaan koken voor mezelf en voor iedereen die daarna aanschoof ( altijd een stuk of 8 mensen die denken ''dat is lekker'') dus ik maak altijd meer!

Nu ben ik lekker mijn blog aan het schrijven en ik ga straks lekker slapen. Morgen een dagje werken en in de avond natuurlijk naar het Ship hotel toe, omdat het kan :) Zaterdag hebben we een mega Halloween feest en ik kan niet wachten om dat nepbloed op mijn gezicht te smeren :)

Liefs xxxx


  • 25 Oktober 2013 - 09:54

    Linda:

    We vonden het super om te zien waar je woont en werkt!!
    Kan niet wachten tot eind januari, wat overigens VEEEEEEEL TE LANG duurt!
    Love you sissie
    XxxX

  • 25 Oktober 2013 - 10:25

    Mamma:

    We vonden het heerlijk om je weer te zien. En ook om nu in het echt je vrienden te ontmoeten. Hoe trots kan een moeder zijn! Love you❤

  • 05 November 2013 - 13:29

    Opa En Carry Holster:

    het is fijn om te lezen hoe het daar met je gaat wij zijn ook een beetje trots om je door zettings vermogen nog nooit van huis geweest je doet het toch maar wij nemen onze pet voor je af,we blijven je volgen veel lieve groeten van Carry en je opa.xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Blog over de avonturen die ik in Engeland meemaak !

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 5927

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 01 September 2014

New Romney

Landen bezocht: