Moving, movies and singing - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Ellen Wit - WaarBenJij.nu Moving, movies and singing - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Ellen Wit - WaarBenJij.nu

Moving, movies and singing

Door: Ellen de Wit

Blijf op de hoogte en volg Ellen

02 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, New Romney

Jullie vragen je vast allemaal af hoe het nu met mij gaat en of ik nog steeds verdrietig en stom op die media afdeling zit te kniezen.

Nee dus! Maandag morgen begon de dag gewoon zoals altijd. Lopen met de lieve mensen en dan lekker ontbijten en om 9 uur werken. Zat ik weer, stom achter die pc niets te doen. Dus besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en ik vond dat het tijd werd om te zeggen wat ik van deze stage vind. Maar het was moeilijker dan in dacht. Ik was zenuwachtig en ik wist niet dat ik me ooit zo naar en misselijk tegelijkertijd kon voelen. Toch deed ik het, ik zei het en een last viel van mijn schouders; ''KAN IK ALSJEBLIEFT EEN ANDERE STAGE WEG GAAN VOLGEN?'' Het was er eindelijk uit! Het leek erop, alsof die vrouw die ik dus niet aardig vind, ineens heel blij was dat ik zei dat ik geen Media meer wilde doen. Meteen werd de baas erbij geroepen en toen ik vertelde dat ik het niet naar mijn zin had bij Media, vroegen ze direct waar ik dan wel heen wilde. Ik heb voor HR gekozen; Human Resources and Recruitment. Daar hadden ze dringend mensen nodig en mijn Engels is er goed genoeg voor, werd er gezegd. Meteen was ik blij, want ik mocht dinsdag beginnen ! Die maandag heb ik lekker tv programma's teruggekeken in de ochtend en na de lunch moest ik de gehele keuken schoonmaken. MIJN HEMEL... hoe smerig kan het zijn ! Echt twee uur bezig geweest met schoonmaken, met twee mensen! Niet te filmen. Maar goed, ik had tenminste iets te doen. Lieve meiden van de HR kwamen me vertellen dat er post voor me was. Dan verwacht je natuurlijk een leuke kaart of zo iets dergelijks... In het HR kantoor kreeg ik een MEGA grote doos in mijn handen gedrukt. Wat zit hier nou weer in, dacht ik. Na heel wat moeite om die doos open te krijgen - zal er vast leuk hebben uitgezien- bleek het een 'home sweet home' pakketje te zijn die mijn sis me heeft gestuurd. Een lekker deken, zeep, snoepjes, nasi kruiden, tijdschriften, thee, waterkokertje en noem maar op! Ik was echt heel blij ermee, tranen in mijn ogen. Mijn dag kon niet meer stuk, ik was zooo blij. In de avond hebben we nog gezellig een movie night gehad in ons huis. Het was super leuk, al moest Theodora me wel wakker maken want ik sliep al en de film begon echt pas om 12 uur ofzo. De film was heel goed en ook echt smerig, nachtmerrie dus ! :)

Dinsdag was mijn eerste dag als HR meisje. Iedereen is hier stapelgek op die meiden, dus ik was bang dat ik buiten de groep zou vallen. Niets was minder waar, want iedereen hielp me super goed. Er kwam een hele hoop informatie over me heen en ik moest veel onthouden en opschrijven in mijn notitieboek. Meteen kreeg ik al allemaal taken te doen. Ik voelde me direct een stuk meer gewenst op deze stage en ook veel nuttiger. Het is ook enorm leuk om te zien wie er allemaal willen komen stagelopen. Je kan stiekem meekijken op Skype en je duim opsteken als je hem of haar leuk vind :) En als ze in het echt komen heb ik ze dus al gezien of gesproken! Ik voel dat ik de juiste keuze heb gemaakt en ik mis media helemaal niet, sterker nog; een paar meiden hier willen het me in mijn vrije tijd leren! Onze baas heeft ook steeds toffe kleding die ze doorverkoopt van een vriendin die kleding verkoopt. Ik heb een hele mooie sjaal gekocht!!
Natuurlijk hadden we om 5 uur weer een leuke workshop. Deze keer over het voorstellen van de nieuwe mensen, waaronder ik blijkbaar nog steeds val. Ik ben gepromoveerd naar Level 2 en dat betekend dat ik zonder ulp al kan werken maar dat ik nog af en toe gecontroleerd wordt. In mijn geval zeker, omdat ik ben gewisseld van plek. De workshop was heel leuk en ik mocht zingen voor de groep, want tja... als je zegt wat je hobby is dan moet je het meteen bewijzen :) In de avond na het werk had ik echt heel erge honger. Ik besloot om te gaan koken en ik heb de hele kast leeggeplunderd met dingen die ik lekker vind en daarvan heb ik een soort van spaghetti gerechtje gemaakt. Beetje van deze kruiden, beetje van die olie en zo verder. Geen idee wat ik er in had gestopt, maar het was FANTASTISCH ! We hebben met ze allen zingend staan dansen in de keuken en gek gedaan en al deze lieve mensen wilde het proeven en ze vonden me meteen geweldig :) Dat voelde echt wel heel fijn! Deze avond was er weer een gezellige filmavond in ons huis en nu kwamen er echt veel mensen. We keken een hele goede film maar ik was aan het kletsen, dus ik heb er niet veel van meegekregen :). Wat heb ik ontzettend hard gelachen met Theodora !! Daarna was ik echt uitgevloerd en ben ik gaan slapen.

Vanmorgen was ik echt eeeenorm moe. Maar ik had wel ontzettend zin om weer naar het werk te gaan en dat maakte me wel blij. Na lekker te hebben ontbeten ben ik meteen aan de slag gegaan en ik heb mijn eerste interviews al gepland; HAPPY ME! Waarschijnlijk word ik over twee weekjes wel gepromoveerd naar level 3 ( Dan mag ik ook avonduren draaien en ochtenden om extra vrije uren te krijgen) Het was echt heel druk vandaag en er zijn ook weer nieuwe mensen gekomen. Ik ben nu ook aan het emailen met wat Nederlandse mensen die hier willen komen; hoe vet is dat ! Na het werk hadden we weer een workshop, deze keer over het communiceren en hoe de locatie en tijd bepalend zijn voor een gesprek. Best interessant ! Na de workshop heb ik weer gekookt. Ik merk dat steeds meer mensen me leuker gaan vinden haha! Wat nasi al niet kan doen :) Het was weer heel gezellig en eenmaal thuis ben ik lekker wezen poolen met wat meiden en Filippo :) Helaas alles verloren ( of had ik dat er niet bij moeten zeggen!) Nu ben ik aan het wachten op mijn handdoeken was, die er echt al twee uur over doet. Jammer helaas, want ik ben echt moeeee en ik wil slapen.

Morgen weer een drukke HR dag voor de boeg. Ben benieuwd wat die dag me weer gaat brengen :)

xxx

  • 03 Oktober 2013 - 06:16

    Pa:

    Dit voelt ZOOO goed,dat je het zo enorm naar je zin hebt.
    Geniet ervan.
    Xxxx

  • 03 Oktober 2013 - 06:38

    Mamma:

    Heerlijk dat je het zo naar je zin heb nu!!!!! Geniet ervan xxxx love you. ❤

  • 03 Oktober 2013 - 08:13

    Linda:

    Heel goed om te lezen dat
    Je het zo leuk hebt nu!
    You go girl!!
    Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Blog over de avonturen die ik in Engeland meemaak !

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 5930

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 01 September 2014

New Romney

Landen bezocht: