New interns, partyhard and pizza - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Ellen Wit - WaarBenJij.nu New interns, partyhard and pizza - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Ellen Wit - WaarBenJij.nu

New interns, partyhard and pizza

Door: Ellen de Wit

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, New Romney

Goed, als ik een ding begrepen heb dan is het wel dat een 'Party' hier ook echt een party is.

Mijn welkomstfeestje begon een uur later dan de planning was. Ik balen, want ik was super moe. 'Kunnen we het feestje niet in het weekend houden?' Vroeg ik heel lief aan wat huisgenootjes, die mij het antwoord gaven dat het echt niet mogelijk was. Goed. Dan maar moe morgen, dacht ik. Eindelijk ging de muziek aan, met liedjes uit alle landen en in allerlei talen. Voor ik er erg in had, stond de woonkamer vol met mijn huisgenootjes, maar ook met mensen uit het andere huis. Oooh daaarom konden we het niet verschuiven! :) Het was gezellig en ik heb gekletst met wat mensen en na 2 uurtjes ben ik naar bed gegaan. Vanuit mijn bed heb ik in gedachten nog meegezongen met een paar liedjes, waaronder Lady marmalade en Toy Box. Waar ging het mis?!

De volgende morgen ging ik gezellig samen met Wilfried, Filippo en Helen naar het kantoor. Het is toch leuker om met iemand te praten, dat hele eind van mijn kamer naar het kantoor. Ik begin ook steeds meer een beetje de weg te leren hier in het 'dorp'. Wel begin ik me af te vragen, waarom ze de ''short walk' short noemen, want voor mijn gevoel loop ik juist meer, dan als ik gewoon de normale wegen bewandel :) Op kantoor waren er nieuwe stagiaires aangekomen en eigenlijk vond ik ze meteen al kei aardig! Het werken zelf vond ik weer niet leuk en ik kan het niet vinden met mijn ''begeleider'' ( zo mag ze zich van mij dus eigenlijk helemaal niet noemen) en ik had weer niets te doen. Gelukkig hebben we elke dag om 5 uur in de middag een super leuke workshop, die in eerste instantie nergens op slaat, maar als je even nadenkt is het heel nuttig en leuk. Dit keer ging het over lichaamstaal en expressies. De vorige keer mochten we zeggen welke superkrachten we zouden willen hebben als we er 1 mochten kiezen. Je moet dan ook uitleggen waarom en zo leer je echt goed Engels. Ik wilde kunnen reizen in de tijd. Je indenken waar je heen wilt en klappen met je handen en floep, je bent er. Omdat je zo nooit iemand hoeft te missen - en niet hoeft te lopen. Iedereen vond het een goede superkracht, vooral de mensen die elke ochtend een half uur naar het kantoor moeten lopen, gek he ;). De workshop van deze keer was ook echt leuk. We kregen allemaal een kaartje met een zin erop die we moesten uitdrukken zonder te praten. Ik zat samen met een andere Nederlandse jongen en een vrouw uit Italië in een groepje en we moesten dus een improvisatie stukje maken en opvoeren waarin we die expressie lieten zien. Ik mocht een kind spelen dat huilde om een ijsje enzo en alleen maar moest zeuren. Fantastisch ! Iedereen zei dat ik talent heb en iets met musical moet doen... goh die heb ik vaker gehoord. Het ging dus uiteindelijk om het feit dat je moet kunnen zien wanneer iemand een emotie naar je toe toont en wat die betekend. Ook over van een mug een olifant maken door roddels etc. Je leert op deze manier echt verschillende kanten van mensen kennen. Ik heb lekker gekletst met drie aardige meisjes en na het werk heb ik nasi gekookt voor mezelf. Stella ( nieuwe stagiaire uit Griekenland die super lief is) kwam ook binnen en toen heeft ze mijn nasi geproefd. Ze vond het echt heel lekker ! :) Na de nasi zijn Stella en ik, samen met Enrique - ook een nieuwe stagiair, uit Spanje- naar de supermarkt gegaan om voor hun de eerste spulletjes te halen voor in hun kamer en ik heb mooie bloemen gekocht voor mijn eigen kamertje. Stella en ik spraken af om zaterdag naar Folsktone toe te gaan om te shoppen en daarna ging ik naar mijn eigen huis. Lekker gedoucht en in bed gtst gekeken en dat soort dingen :) Nog even een tijd af gesproken; eindelijk weekend!

Op zaterdag heb ik lekker uitgeslapen tot half 11. Wat had ik dat nodig zeg, voelde me meteen duizend keer beter. Lekker rustig douchen met muziek aan, meezingen met Adele en opmaken. Om 12 uur had ik afgesproken met Stella en ik hoorde om 11 uur dat er nog veel meer meiden het wel een puik plan vonden om mee te gaan shoppen. Super gezellig! Onderweg naar het kantoor waaide het zoooo hard dat ik amper kon zien waar ik heenliep, het is maar goed dat ik de weg nu weet ;). In het hotel nam ik kersen yoghurt en wat thee. Het was meteen super gezellig en nu weet ik tenminste een paar namen, want met al die verschillende talen is dat heel lastig te onthouden. Na een aantal minuten kwamen we erachter dat we de bus hadden gemist ( die om het uur komt) en toen namen we de volgende. Druk kletsend over van alles en nog wat en alles aanwijzend onderweg - wat een mooie omgeving hier!- kwamen we na 50 minuten aan in Folkstone. Stella, Natashza, Theodora, Elisa en ikzelf. Eerst lekker bij de Starbucks gezeten om wat te drinken en te eten, super gezellig! Ik heb met de meiden gesproken oer het feit dat ik het nit leuk vind op het kantoor en ik mag waarschijnlijk wisselen van afdeling, bij hun !! Net op het moment dat ik aan Theodora vertelde dat ik ECHT van uiltjes houd op spullen, zagen we allemaal echte uilen die je kon aaien. VET GAAF! Dood eng, dat ook. Maar ik heb gewoon een uil geaaid! Bekijk de foto's die bij mijn blog horen maar, daar is het bewijs !

We zijn in heel wat winkels geweest. Hoeden passen, gek op de foto poseren en heel hard gelachen. In de Primark hier heb ik me echt helemaal suf geshopt. We kwamen nog meer van onze stage tegen en iedereen ging in de paskamer alle kleding showen aan iedereen en het was echt heel leuk. Ik moest kleding kopen voor een themafeest ''Chick and Chock' Oftwel; formeel en iets totaal informeel' mengen. Moeilijker dan je denkt, maar missie geslaagd. Alle meiden zijn jaloers op mijn lange dunne benen, haha! Met tassen vol en ineens een stuk meer mensen, gingen we gezellig bij de Burgerking eten. Daar ontdekten we dus dat de bus over drie minuten kwam en toen gingen we met ze allen redden. We hadden hem net gehaald, maar die buschauffeur was echt een eikel en dat heb ik hem verteld ook. Het moest gewoon. Hij stond stil, iedereen was binnen en ik sta met die mega tas net een seconde binnen en hij rijdt weg zonder waarschuwing. Tas gescheurd, ik op de grond en al mijn kleding door de bus. Ik in het Nederlands vloeken tegen die gast, gaat hij zeggen ''I TOLD YOU THAT I WAS GOING'' echt jonge, die ''YOU ARE AN ASS...'' heeft hij verdiend. Uiteindelijk mocht ik een tas van Stella lenen om alles in te bewaren. Grrmpf.

Theodora kwam gezellig met mij mee lopen naar Foreshore, mijn huis, en daar hebben we onder genot van de Spice Girls ons opgedoft voor het feestje, want die vond in mijn huis plaats om 22.00 ! :) Het was super lachwekkend en gezellig en Wilfried kwam ook nog leuk in de kamer om gek te doen en toen we klaar waren met kleding, haar en make-up, kwamen de meiden uit het kantoor/hotel ( is dus 1 gebouw; werkplek en huis in een) en die hebben ook mijn kamer even bewonderd en ze vonden het heel gezellig en verbaasden zich over de bloemen, wat een goed ideeee! :P Mijn kleding werd ook door iedereen goedgekeurd ! Het feest begon en iedereen ging gezellig dansen. Wat een leuke dresscode was het ook! Meisjes in jurkjes met nep snorren en big pantoffels, jurken en sportschoenen en zelfs oorwarmers kwamen voorbij. Iemand zette aan het begin van de avond een hoed op mijn hoofd en sindsdien ben ik er verliefd op en eigen ik hem mezelf toe. Hij is van stro en ze vonden dat ik op een Spaanse leek. Haha! We hebben gek gedanst en leuk gekletst en dat alles deed IK zonder alcohol. Het kan wel mensen. Ook was er een liedje 'Umbrella van Rihanna' en toen deed een jongen hier een paraplu open en iedereen ging eronder dansen. Ik heb echt zo hard gelachen. Ook leuk om iedereen van een andere kant mee te maken dan alleen op kantoor. Om 3 uur ging ik douchen en om half 4 ongeveer ging ik naar bed.

Om 11 uur werd ik wakker van de meeuwen. Heerlijk een dagje helemaal niets. Overal spierpijn van het gekke gedans en gedraai van gisteren, maar dat was het waard. Lekker lang gedoucht en daarna de hele gang van boven stof gezogen en mijn eigen kamer natuurlijk ook. Die gang wilde ik eerst niet doen, maar ik moest wel. Er lagen zoveel smerige dooie beestjes enzo, dat ik het steeds mijn eigen kamer mee naar binnen liep. Beneden was het een grote puinhoop door het feest en nergens waren mensen te bekennen. Dus begon ik met de grote schoonmaak, maar na 15 minuten gaf ik het op. Ik zag geen verandering, het huis is een groot doolhof en ik vond dat de rest ook wel wat kon doen :) Dus heb ik lekker mijn wasjes gedraaid en in de droger gedaan, sommige op de waslijn en daarna gestreken. Het huis hier doet me echt aan Het Huis Anubis denken. Met net zo een freaky kelder en met net zoveel kamers en gangetjes, al ziet het hier er nog smeriger en enger eruit dan het altijd op tv is. Er staat hier ook een massagestoel en die is gratis en fantastisch. LIEFDE voor dat ding. In de middag ben ik naar het hotel gelopen en daar had Stella lekker pasta gemaakt die ik mocht eten en daarna zijn we gaan wandelen met Enrique, Stella, Theodora en Elisa. Over het strand, waar we leuke foto's hebben genomen en erg hebben gelachen, en door heel Littlestone heen. Wat een enge en toffe huizen zijn hier! Na het wandelen ben ik weer terug gegaan naar het huis, waar ik pizza heb besteld. Heel gedoe overigens, want je krijgt dus de tweede gratis maar die wilde ik niet. Het MOEST. Ik heb die ene al niet eens opgekregen, maar iets in mij zegt dat iemand hier in dit huis het als ontbijt nog wel wil opeten.. noem geen namen ;) ( NIET IK BTW, IEUW!)

Nu lekker aan het bloggen en straks even programma's terugkijken, douchen en vroeg slapen. Om 7 uur gaat de wekker weer, voor een hopelijk erg leuke werkdag.

xx

  • 29 September 2013 - 22:58

    Karin:

    Nou je hebt het erg naar je zin zo te lezen leuk hoor en knap vind ik nog steeds het is leuk je blogspot te lezen
    Nou ik hoop dat je het deze week leuker zal hebben op je stage
    Dikke xx je neppen tante

  • 30 September 2013 - 05:34

    Mamma:

    Leuk geschreven. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Blog over de avonturen die ik in Engeland meemaak !

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 5929

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 01 September 2014

New Romney

Landen bezocht: