Christmas, experiences and the city of my dreams - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Ellen Wit - WaarBenJij.nu Christmas, experiences and the city of my dreams - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Ellen Wit - WaarBenJij.nu

Christmas, experiences and the city of my dreams

Door: Ellen de Wit

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, New Romney

Allereerst natuurlijk een gelukkig nieuw jaar allemaal ! Ik hoop dat jullie allemaal hele fijne feestdagen hebben gehad en dat jullie niet 400 kilo zijn aangekomen door al die lekkernijen van de decembermaand - en zo wel, dan hoop ik dat, voor ik terug ben, iedereen weer op zijn/haar normale gewicht is teruggekomen :)

Het was hier de afgelopen weken heel druk. Wie al dacht dat kerstmis in Nederland groots gevierd werd, moet echt een keer naar Engeland komen om hier eens een kijkje te nemen. Alle winkelstraten zijn versierd, de bomen hangen vol lichtjes en de mensen maken van hun huizen ware kunstwerkjes. Het lijkt wel een pretpark op straat! Ik houd daar dus wel van, echt een heerlijk kerstgevoel krijg ik ervan. De kerstdagen heb ik hier in Engeland gevierd, zonder mijn familie. Heel gek om mee te maken. Natuurlijk ben ik al een keer weg geweest van huis met kerst, naar Australië, maar toen was mijn zus bij me en me tante en mijn twee neven..

Dit keer was ik alleen, samen met wat andere achtergebleven stagiaires. Meer dan de helft van de stagiaires was al klaar met de stage, of vierde kerst in hun eigen land, dus het was nogal leeg in Internship UK. Ook in mijn huis woonde op dat moment maar drie mensen, waaronder ikzelf. Wel weer heel lekker was, dat ik dus gewoon gebruik kon maken van de wasmachines, droger en douches zonder dat ik eerst een uur moest wachten tot dat de rest klaar was :) Ieder nadeel heeft zo zijn voordelen. Met kerstavond heb ik, samen met de rest die hier nog was, gekookt en gegeten in het kantoor. We hadden de tafel heel mooi gedekt en we hadden heerlijk eten. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven LAM gegeten.. Nouja, na 1 hap zag ik al die kleine lieve beestjes rondrennen in mijn hoofd en kon ik het niet eens doorslikken, dus ik besloot om dat NOOIT meer te eten. Gelukkig was er veel meer om van te smullen. We zijn na het eten naar een pub geweest, naast het kantoor, waar een feestje was. Echt enorm gezellig gedanst en gezongen, wel jammer dat een dronken man begon te vechten in de pub en dat daarmee het feestje meteen klaar was; Vrolijk kerstfeest..

Op eerste kerstdag heb ik in de ochtend met mijn familie op Skype kerst gevierd. Heel erg bizar! Zij gingen hun cadeautjes uitpakken en ik ook! Heb leuke dingen gekregen, maar vond het ook leuk om te zien hoe Ramon reageerde op die grote auto die hij heeft gekregen, en Dion die zo lief naast de kerstboom zat. Volgende kerst ben ik gewoon bij ze, echt waar! In de avond hebben we weer met ze allen gekookt, vis.. dus ik maakte heerlijk een kippetje voor mezelf klaar. We hebben gelachen en enorm veel gegeten en in de avond een film gekeken met ze allen. Op tweede kerstdag aten we een soort van biefstuk - maar dan met mega veel vet- , eindelijk iets wat ik lekker vond, jammer dat het meer vet dan vlees was. In de avond ben in terug gegaan naar Foreshore, er was een hele erge storm die avond. De wind was zo erg, dat onze schutting gebroken is, de bank en de tafel in de tuin ook en er was overal water. We hebben ook een stoel in de tuin die niet van ons is.. vaag! Als je aan zee woont, is een storm echt niet grappig. In het weekend hebben we met ze allen een film gekeken in Foreshore, echt gezellig.

Maandag moest ik gewoon weer werken, ongelooflijk hoeveel emailtjes er binnenkwamen rond de kerstdagen, het was echt een drukke werkdag. In de avond heb ik mijn mini koffertje ingepakt, het verbaasde mij echt hoeveel er in die koffer past! Dinsdag ochtend moest ik heel vroeg op, we gingen naar LONDEN! Ik was helemaal blij en hyperactief, totdat we in de mega wind met onze koffers naar de bushalte moesten lopen; in de regen. De busreis duurde zo'n 3.5 uur in totaal. Eenmaal bij het hotel, hadden we een aardig grote kamer, waar we met 8 mensen in konden slapen. In het begin dacht ik dat ik met iedereen zou rondhangen in Londen, maar iedereen wilde wat anders doen en dus heb ik die drie dagen met Julia doorgebracht. Wij moesten trouwens ook met z'n tweetjes een bed delen, wat hilarisch was :)We zijn gezellig naar Covent Garden geweest, waar we een henna tattoo hebben laten zetten en we gingen naar Picadilly Circus. Ik heb op de laatste avond van 2013 lekker bij de Chinees gegeten met Guillaume en Julia en we hebben oud en nieuw gevierd bij The London Eye, echt waanzinnig om mee te maken, zo ongelooflijk veel mensen! We zijn daarna naar een club gegaan, waar we kaartjes voor hadden gekocht ( 30 pond!). Het zou een waanzinnig spektakel worden, met shows en het thema Las Vegas. Ik had me er op verheugd en in mijn hoofd allerlei voorstellingen van gemaakt, maar toen ik daar binnen kwam, viel dat allemaal in duigen. Het was OVERVOL, de muziek was heel slecht en je kon nergens zitten - en geloof me, vanaf 7 uur in de avond op nieuwe hakken lopen is niet zo fijn- Er zouden meerdere verdiepingen met verschillende muziekstijlen zijn, dit was niet het geval. Toen de hele groep weer bij elkaar was, besloten Julia, Giannis en ik om naar het hotel te gaan. Wat een baal moment zeg! Weg 30 pond!

De volgende dag, zijn Julia en ik eerst naar Covent Garden geweest, daarna hebben we naar een nieuwjaarsparade gekeken - die veel te lang duurde- en vervolgens zijn we naar Oxford street geweest, waar we echt enorm veel gewinkeld hebben en daarna zijn we eerst de aanwinsten gaan droppen in het hotel en daarna doorgegaan naar Winter Wonderland in Hyde park. Wat een magische wereld! Het was net alsof ik in een film meespeelde. Het was er zo ongelooflijk mooi! Lichtjes en houten huisjes, kraampjes met eten, een levensgrote schaatsbaan met lampjes, waar een meisje op haar gitaar speelde en romantische liedjes zong. Waanzinnig. Ik denk echt dat dit een van de beste dates ooit zou zijn :) Na een beetje te hebben rondgekeken, besloten Julia en ik om kaartjes te kopen voor het schaatsen. Een uur schaatsen voor 13 pond. We trokken de schaatsen aan en onze voeten waren meteen zeiknat en ijskoud. HOE krijg je in hemelsnaam zoveel water in je schoen als je schaatst? Dit is wat wij dachten, maar toen we op de ijsbaan waren, lag er een laagje water op van de regen, 'ahaaa' zo dus! Overigens hadden we geen last van dat laagje water, want na even te hebben gewend op die wiebel schoenen, vlogen we als een speer over het ijs. Een verborgen talent misschien? Het was hilarisch om te zien hoeveel mensen die muur nodig hadden om rechtop te blijven staan en het was nog grappiger om de mensen onderuit te zien glijden in het water, zeiknat waren ze. Na een tijdje te hebben geschaatst, zagen we ineens de rest van de groep langs de baan staan kijken, toen ze ons in de gaten kregen, begonnen ze meteen te zwaaien en foto's te maken, echt grappig :) Na het schaatsen zijn we terug gegaan naar het hotel, Charlotte en ik hebben nog Chinees besteld en het was een onwijs leuke avond!

De volgende ochtend hadden we alweer vroeg ontbijt - ei, broodjes, spek, worst, bonen en zo maar door- dus we waren weer goed gevuld voor het laatste dagje Londen. Eerst de kamer netjes maken en de koffer inpakken- wat een klus!- en daarna weer klaar om te gaan. Julia en ik zijn op de toeristische tour gegaan - Big ben, London eye, Tower bridge en zo door- en daarna zijn we nog naar Winter wonderland gegaan, om de rest te bekijken. We hadden de avond ervoor lang niet alles gezien. Het was minder magisch dan in de avond, maar het was nog steeds heel leuk om er rond te lopen. Toen het 2 uur was, moesten we weer naar het hotel om onze koffers op te halen. Met de koffers zijn we naar Victoria station gegaan en vanaf daar vertrok ook weer de bus richting New Romney. Ik was enorm ziek in de bus en ik zat met plastic onder mijn neus te bidden dat we er bijna waren. Natuurlijk hadden we vertraging - en een buschauffeur die niet kon rijden- en duurde het een eeuwigheid voordat we in New Romney waren. Ook een hele ervaring, is om in de bus naar de wc te gaan. Je wordt compleet door elkaar geschud en je kan je nergens aan vasthouden. Echt een aanrader !

Eenmaal in New Romney moesten we weer in de wind en regen naar huis lopen en in Foreshore heb ik mezelf getrakteerd op een rookworst, ik vond dat dit wel mocht. Dit weekend heb ik lekker rustig aan gedaan. Kledingkast helemaal opgeruimd, kerstboom weggehaald en lekker schrijven aan muziek en verhalen. Ik heb trouwens ook heel veel kaarten binnen gehad, echt bedankt allemaal ! Ook een heel lief pakketje van mijn buren, met cadeautjes erin ! <3 25 januari komt mijn familie weer hier heen, ik kan niet wachten!

Heel veel liefs ! X

  • 05 Januari 2014 - 15:00

    Linda:

    Jaaaaaaaa NOG DRIE WEEKJES!!!!

  • 05 Januari 2014 - 15:39

    Alexander:

    Leuk om zo al je verhalen te lezen! Maak er nog een hele mooie tijd van de komende twee maanden en dan zien we je snel weer. Liefs uit Nederland! x

  • 06 Januari 2014 - 06:04

    Karin:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt , oud en nieuw vieren in londen een geweldige ervaring voor je ben wel beetje jaloers hihi .nou geniet van die laatste 2 maandjes daar ze zijn zo om xx

  • 03 Februari 2014 - 11:07

    Carry En Opa:

    gelukkig ik kan weer lezen hoe het met je gaat ,hoe het kwam weet ik niet maar je was met de hele site van het scherm verdwenen ,maar gelukkig hij is weer terug en kan ik je weer volgen,kerst vieren in een ander land is al bijzonder maar in Engeland of beter gezegd Londen ja alles is anders dan hier ik lees dat je er van genoten heb en dat is fijn om te lezen maar ja in middels kerst is kerst alweer verleden tijd,de tijd gaat snel voor jou zal het niet snel genoeg gaan,veel lieve groeten van Carry en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Blog over de avonturen die ik in Engeland meemaak !

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 5909

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 01 September 2014

New Romney

Landen bezocht: