Family, music and horror - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Ellen Wit - WaarBenJij.nu Family, music and horror - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Ellen Wit - WaarBenJij.nu

Family, music and horror

Door: Ellen de Wit

Blijf op de hoogte en volg Ellen

17 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, New Romney

Hee allemaal!

Hier ben ik weer! Vandaag is het de 17e van December, wat betekend dat ik hier alweer 3 maanden zit, ik ben op de helft; nog maar 3 maandjes te gaan!

Het is hier natuurlijk echt helemaal tof, maar het is wel moeilijk om je familie en vrienden zo lang niet te zien, vooral nu het al bijna kerstmis is. Iedereen gaat hier een weekje naar huis, maar ik weet zeker als ik dat doe, dat ik niet meer terug wil naar stage.

Het was daarom extra fijn om mijn ouders en tante en neef weer even te zien. Ze zijn een lang weekend hier geweest en we hebben leuke dingen gedaan. Zo hebben we de kathedraal van Canterbury nu ook aan de binnenkant gezien, hebben we veel gewinkeld en zijn we lekker uit eten geweest; eindelijk een biefstuk!! Het was wel jammer dat we vanwege de winter bijna nergens meer in konden. Kastelen waren dicht, ruïnes waren ook gesloten en dat is eigenlijk waar mijn neef voor kwam - goed excuus om me nog eens te komen opzoeken hier!- maar desondanks hebben we een leuke tijd gehad. We zijn naar Hastings gegaan, waar mijn vader en Jeroen en ik in een treintje naar de punt van de berg zijn gegaan, echt een vet stijl treintje! Wat een uitzicht op die berg, niet te geloven, ook daar kwamen we erachter dat de ruïne gesloten was en moesten we, tot de heren hun spijt, weer lekker winkelen :)

Mijn ouders hebben ook weer gezellig gekookt in mijn huis. Dit keer waren er echt veel mensen die mee kwamen eten, super gezellig! Hele buikje rond gegeten aan etenswaren die ze in Engeland niet kennen- ze hebben hier nog nooit van shoarma gehoord- dat wordt weer afkicken de aankomende weken. Omdat mijn paps en mams met de auto zijn gekomen, konden ze weer wat spulletjes van me meenemen naar Engeland, zo heb ik nu bijvoorbeeld mijn eigen kerstboom in mijn kamer staan, met roze lichtjes! Haha, nog meer redenen voor mijn huisgenoten om me 'princess' te noemen :) Omdat ik toch bezig was met versieren, heb ik meteen maar het hele huis in kerstsferen gebracht; nep sneeuw op de ramen, kerst klokken in de gang, sterren op het raam, kerstboom, lampjes en ga zo maar door. Je had de gezichten van mijn huisgenoten moeten zien! Toen moest ik maandag weer afscheid nemen van mijn familie.. au! Blijft altijd echt heel naar, gelukkig zie ik ze allemaal weer op 24 januari.

In mijn huis hebben we, nu het heel vaak regent, elke keer een filmavond. Niet heel veel mensen komen opdagen, maar dat maakt de sfeer wel gezellig; kerstboompje aan, lekkere snackies en filmpje aan. Vorige keer gingen we een oude horror film kijken, onwijs grappig dat de mensen die het hardste roepen dat ze niet bang zijn, het hardste gillen op de enge momenten! Al moet ik toegeven dat het ook geen pretje is om in je eentje naar de wc te gaan in een donker en verlaten FORESHORE, wat dus vroeger een huis was voor mentaal gestoorde mensen, als je net een horrorfilm hebt gekeken! Brrr !!

Afgelopen weekend was wel een lekker productief weekendje. Ik moest workshops voorbereiden om te geven aan de stagiaires hier - komt die opleiding Onderwijsassistent toch nog van pas- en Natasza, Enrique, Julia en ik zijn druk aan het repeteren voor de kerstshow, die we vrijdag hebben. Echt onwijs leuk natuurlijk, en lachen want voor sommige mensen is dit de eerste keer dat ze überhaupt optreden, hilariteit alom, maar iedereen doet erg zijn best. We hebben nu ook elke vrijdag 'Kerstkaarten dag' dat wil zeggen dat iedereen zijn kaarten in een box stopt en ik die kaarten dan aan het einde van de dag rond breng bij iedereen, echt heel leuk omdat iedereen nu echt een stuk of 15 kaarten heeft gekregen en dit staat super gezellig in je kamer!

Vrijdag de 13e was ik ook voor het eerst de kook leider, wat een enorme verantwoordelijkheid is- en als jullie mij een beetje kennen, helpt het ook niet echt mee dat het vrijdag de 13e was- Ik heb spaghetti gemaakt en salade en een yoghurt met fruit, die ik zelf gecreëerd heb, ik ben tweede geworden met de lunch competitie van die week! :)Lucky of niet dan! Ook heb ik samen met een kennis aan liedjes gewerkt, een daarvan is af en staat op Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=f_2WdicCbec

Wel even luisteren he! :)

Dit weekend zijn we van plan om een meiden weekendje te gaan houden, maar plannen veranderen hier telkens en ik weet dus niet wat daar van gaat komen uiteindelijk. We gaan ook al bijna naar Londen, want het is al bijna oud en nieuw! Ik kan niet wachten !!

Nu moet ik snel mijn blog opslaan en delen met jullie, want eigenlijk mag ik niet bloggen tijdens mijn werk :)

Liefs, Ellen



  • 17 December 2013 - 11:47

    Mamma:

    Nog 3 maanden te gaan. Aftellen is begonnen

  • 17 December 2013 - 11:48

    Mamma :

    Love you xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Blog over de avonturen die ik in Engeland meemaak !

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 5911

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 01 September 2014

New Romney

Landen bezocht: